Vlisco gaat voor Afrikaanse groei met Marvia

Door automatisering van opmaakprocessen worden Afrikaanse advertenties snel en binnen huisstijl opgemaakt

Vlisco-Nouvelle-Histoire-Feb-2011-BellaNaijadotcom003

Over Vlisco:

Vlisco is een Nederlands merk dat sinds 1843 op de batiktechniek gebaseerd textiel ontwerpt en vervaardigt voor de Afrikaanse consument. Sinds 2006 is het assortiment met Vlisco Fashion en accessoires uitgebreid, heeft Vlisco in Afrika een aantal Flagshipstores en Vlisco boutiques ontwikkeld en worden alle activiteiten aangestuurd door een merkgedreven strategie.

Aanleiding:

Het Vlisco merk is een sterk merk wat met zorg wordt uitgedragen. De grootste markt voor Vlisco is de Afrikaanse markt. Deze wordt per regio apart bewerkt met centraal gestuurde campagnes. Collecties worden centraal uitgerold, maar worden met een regionaal karakter gecommuniceerd.

Klantvraag:

1. Opmaakmodule waar medewerkers, verkopers van het merk Vlisco hun eigen uitingen kunnen opmaken. Zonder verlies van huisstijlkenmerken.

2. Een goedkeuringsflow waarbij de marketing/ communicatie van het hoofdkantoor altijd een laatste check kan doen op de aangeleverde documenten

De Oplossing:

Eén omgeving waarin alle huisstijlelementen zijn opgeslagen en uitingen dmv templates lokaal opgemaakt kunnen worden binnen de huisstijl. Hiernaast kunnen logo’s/foto’s eenvoudig worden gedeeld/geraadpleegd in Brandlocker.  Hiermee wordt de huisstijl bewaakt, maar hebben de regio’s toch nog de vrijheid om een boodschap te creeeren die aansluit bij de behoefte van de lokale doelgroep.

Details:
– Uitingen: Flyers, Posters, Folders
– Gebruikers: 10+
– Aantal templates: 15
– Keywords: Huisstijlbewaking, kostenbesparing, gebruikersgemak, DAM