Kennissessie: ROI van Content Marketing

Content Marketing is een 'duursport' waarbij je effect vergroot kan worden door je netwerk van ambassadeurs te activeren.

Screen Shot 2016-02-19 at 15.08.53

Donderdag 18 februari hebben Marvia, Mr. Prezident en Sharief Niamut een kennissessie over contentmarketing georganiseerd. Belangrijkste uitkomst was dat Content Marketing een ‘duursport’ is waarbij je effect vergroot kan worden door je netwerk van ambassadeurs te activeren.

Content marketing vraagt om structurele aandacht, Sharief presenteerde de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle strategie. Het identificeren van persona’s, het meetbaar maken van effect, klein beginnen door te richten op één doelgroep, en het aanwijzen van een verantwoordelijk persoon/projectteam passeerde de revue.

Pieter nam het stokje over door meer te vertellen over ‘visual story telling’. Dat de concentratieboog van de mens inmiddels korter is dan die van een goudvis bewijst dat content gelijk moet aanspreken bij de doelgroep. Het fenomeen ‘infobesitas’ maakt dat mensen steeds meer content tot zich nemen en het lastiger wordt om je de onderscheiden in de massa.

In het laatste blok ging Menno van Marvia in op de verschillende mogelijkheden om content te publiceren. Als de goede content er eenmaal is blijkt het een behoorlijke uitdaging om de content onder de aandacht te brengen. Verschillende cases passeerden de revue, waarbij met name werd ingezoomd op de mogelijkheden om je merk ambassadeurs in te zetten via software. Het blijkt dat als je je ambassadeurs de juiste tools in handen geeft ze perfect in staat blijken om je boodschap te laten landen bij de lokale doelgroep.