Food franchiser de Pannekoekenbakker creëert huisstijluitingen met Marvia

PBR_3d_cmyk2-39k-large

Over de Pannekoekenbakker:

De Pannekoekenbakker ontvangt al tientallen jaren gezinnen om ze te laten genieten van een heerlijke diner in ongedwongen en bourgondische sferen. Met inmiddels zo’n 15 vestigingen (ook buiten onze landsgrenzen) timmert de pannekoekenbakker flink aan de weg.

Aanleiding:

De Pannekoekenbakker is een groeiende franchise organisatie, de vijftien vestigingen in drie landen worden aangestuurd vanuit vanuit het hoofdkantoor. Omdat men het vanuit het ‘merk’ de Pannekoekenbakker  lokale marketing wil laten bedrijven lag er een uitdaging om deze lokale marketing zo efficiënt als mogelijk te organiseren.

Vraag:

Een centraal platform waar het hoofdkantoor de huisstijlrichtlijnen en templates ter beschikking stelt aan de vestigingen. De vestigingen kunnen vervolgens vanuit deze centrale middelen lokale acties promoten. Op deze manier heeft men lokaal de vrijheid om uitingen op te maken en in te spelen op de individuele behoeften uit regio, maar kan dit wel vanuit de centraal opgestelde huisstijlrichtlijnen.

Oplossing:

– Opmaakmodule met beeldbank
– 17 users, 2 admins, 2 groepen (NL en NL-DE)
– ‘What you see is what you get’ editor in gebruiksvriendelijke interface met huisstijltemplates (incl eigen lettertypes)
– Vanuit database worden NAW gegevens, URL en Facebook gegevens ingeladen in templates
– Afbeeldingen kunnen van eigen schijf worden geüpload (incl DPI checker)
– Koppeling met beeldbank en stockfoto’s
– XML koppeling met drukker
– Mogelijkheid om eigen PDF te downloaden
– Inclusief goedkeuringsflow en scaler voor advertenties
– Centrale bibliotheek: Delen en hergebruiken van bestaande ontwerpen