Marvia geeft Domino’s pizza een regionaal gezicht

Franchisers bestellen regionale campagnes in centrale marketinghub

dominos-open-dag

Over Domino’s Pizza:

Domino’s Pizza is het grootste pizza bezorg- en afhaal bedrijf ter wereld. Inmiddels is Domino’s Pizza marktleider in Nederland met 161 vestigingen, een servicekantoor en een eigen distributiecentrum. Het doel is om door te groeien naar een landelijk netwerk van minimaal 300 vestigingen.

Aanleiding: Om deze groei te kunnen verwezenlijken is het belangrijk dat de franchisenemers van Domino’s kunnen leunen op een goede regionale marketingmachine. Domino’s wil de vestigingen servicen op het gebied van regionale marketing, en zoekt hierbij een oplossing die schaalbaar en internationaal uit te rollen is.

 

Klantvraag:

1. Marketing portaal waar de franchisenemers alle zaken rondom marketing kunnen opmaken en bestellen.

2. Een abonnementsmodel waar de lopende campagnes klaar staan, de franchisenemer bepaalt aan welke campagne hij deelneemt, via welke kanalen, en met welke aantallen. Doordat het budget inzichtelijk is gelijk duidelijk wat de inzet van middel kost.

De Oplossing:

Eén centrale marketinghub waar alle Domino’s vestigingen voor Nederland en België hun campagnes op kunnen maken.  (Outliner voor Web2Print, Brandlocker als Beeldbank, en Orderpicker als Bestelwebshop)

Hiernaast kan de franchiser inloggen en periodiek regionale campagnes bestellen. De campagnes worden automatisch samengesteld en regionaal opgemaakt zodat de franchiser zich kan focussen op het budget voor een campagne, thema en doelgroep.

Details:
– Uitingen: Flyers, In store, Folders, Advertenties
– Gebruikers: 300+ Nederland en België
– Aantal templates: 100+
– Keywords: Regionale ondersteuning, huisstijlbewaking, kostenbesparing, gebruikersgemak