ZEISS Vision Care automatiseert lokale marketing

ZEISS Vision Care faciliteert het opmaken en bestellen van professionele marketinguitingen voor lokale opticiens.

carlzeiss-outliner

Meer informatie? Neem contact met ons op

Aanleiding:
ZEISS heeft een groot dealernetwerk (opticiens door heel Nederland). Deze opticiens voeren een groot assortiment aan verschillende brillenglazen, waardoor het belangrijk is de Carl Zeiss producten zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen bij de consument. De ondersteuning die ZEISS biedt in de opmaak van POS materiaal, folders en flyers is daarom essentieel.

Klantvraag:
Het automatiseren van de lokale marketing; met als doel het vergroten van betrokkenheid van ondernemers. Dit betreft het gehele proces, van creatie tot drukken en verspreiding van uitingen. Hierbij staan gebruiksgemak, kostenreductie en lokale content centraal.

De oplossing: Outliner
– Standaarduitingen in templates: Bewerking met lokale beelden en tekst
– Export naar printable PDF, en koppeling met druk- en verspreidmodule
– Betrokkenheid van opticien in campagne vergroot
– Verhoogde conversie door gepersonaliseerde uitingen
– Bewaking van huisstijl Carl Zeiss

Klantquote Marketing Manager ZEISS Vision Care (Arjan Zijlstra):
“Dit is niet alleen interessant voor de emotie van de zelfstandige opticien (en daarmee de welwillendheid om mee te doen aan ZEISS campagnes). Door de personalisatie en de “persoonlijke touch” in het drukwerk is ook de response groter en is de opticien de “local hero” in zijn of haar verzorgingsgebied. Natuurlijk versterkt door het merk ZEISS.”

Details:
– Uitingen: Flyers, In store, Folders, Advertenties
– Gebruikers: 150+
– Aantal templates: 10
– Keywords: Regionale ondersteuning, huisstijlbewaking, kostenbesparing, gebruikersgemak